je doelgroep overtuigen met storytelling
1 daagse workshop Overtuigen met Storytelling & Corporate Storytelling

Storytelling is belangrijk in alle merkcommunicatie. Bij het aanscherpen van je merk, als rode draad in boeiende presentaties en in crossmediale en transmediale communicatie. Mensen zijn sociale wezens, en verhalen, metaforen in het bijzonder, kunnen je helpen om je doelgroep te inspireren en overtuigen.

In deze compacte workshop krijg je de mogelijkheid je corporate story te toetsen, bij te schaven en waar nodig te versterken. Daarbij krijg je aan de hand van een veelgebruikte techniek in de filmwereld – The Hero’s Journey – handvatten om je verhaal krachtig en overtuigend uit te dragen.

Ochtendprogramma: het verhaal achter je merk versterken

In de ochtend gaan we aan de slag met de bouwstenen om van je corporate story een ijzersterk verhaal te maken. Mooie en integere verhalen werken zakelijk heel goed. Maar heb je jouw verhaal eigenlijk getoetst? Kan het misschien nog scherper?

In het ochtendprogramma versterk je het verhaal achter je merk. De Why, What en How Golden Circle van Simon Sinek is hierbij een goede handleiding. Deze methode helpt je om goed te kijken naar je beweegredenen, je doelgroep en je aanbod. Je corporate story geeft daarmee ook richting aan de strategie voor je bedrijf.

Middagprogramma: Storytelling en overtuigen

De een heeft het van nature in zich, de ander lukt het met tools en handvaten. In het middagprogramma Storytelling en overtuigen leert presentator, acteur en trainer Richard Roling jou om je publiek persoonlijk te raken.

Iedereen kan verhalen vertellen, de vraag is: durf je het ook. Verhalen vertellen vraagt om bravoure. Boeiende presentaties geven kun je vergelijken met een performance.

Om het verhaal achter je merk beter te vertellen gebruiken we ‘The Hero’s Journey’ van mytholoog Joseph Campbell. Deze methode ligt aan menig Hollywood-kaskraker ten grondslag. Met oefeningen uit het theater leer je met lichaamshouding, stemgebruik en oogcontact je verhaal over te brengen. Er wordt ook veel geïmproviseerd. Want door die vaardigheid maak je je verhaal levendig en persoonlijk.

Voor wie is deze Guerrilla marketing workshop?

Voor professionals die hun merk en produkt sterker in de schijnwerpers willen zetten. Dit kunnen zowel kleine als grote organisaties zijn.

Docent

De workshop wordt gegeven door Frank Paats.

Data en prijzen

Data

Amsterdam 25 sept, 23 okt, 11 dec.
Rotterdam 20 nov.

Normale Prijs

€525,-

Excl BTW. Incl werkmap, excl lunch.

Early bird

€475,-

Excl BTW. Incl werkmap, excl lunch.

Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang van de cursus.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Want als versdenkers zoeken we altijd naar de onverwachte insteek.

Klik hier voor onze barterdeals.

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen.

Programma

Ochtend (Lisa)

  • Je why, what en how als basis van je corporate story
  • Kernwaarden en merkwaarden onderscheiden
  • Aanscherpen van je corporate story:
verhalen verzamelen
  • 
Je corporate story inzetten in je communicatie

Middag (Richard)

  • De kunst van het verhalen vertellen volgens de Heroes Journey
  • Spreken: ritme, timing, intonatie en lichaamstaal
  • Verhaal elementen, metaforen en cliffhangers in je presentatie gebruiken
  • Oefenen met storytelling in je presentatie

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen. Incompany trainingen zijn vanaf 3 personen al voordeliger dan open inschrijvingen.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Hoe bepaal je welke ideeën de meeste slaagkans hebben? Dat leer je o.a in de training conceptontwikkeling.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een mindmap van een van de deelnemers levert een schat aan ideeen.

Werken aan echte cases

Werken aan echte cases

Deelnemers werken gezamenlijk aan een case voor een goed doel.

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Een incompany training Designthinking met een 8 koppig communicatie/designteam.

Trend forecasting en futuring

Trend forecasting en futuring

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.

Brainstormen op een onverwachte plek

Brainstormen op een onverwachte plek

Een korte citysafari tijdens de training Conceptontwikkeling levert nieuwe creatieve energie.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Het trainingsatelier in het chinatown van Rotterdam, 5 minuten van Centraal Station.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met Storytelling.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met storytelling.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug