je doelgroep overtuigen met storytelling
Versterk het verhaal achter je merk, project of je mensen.

Storytelling is belangrijk in alle communicatie. Bij het aanscherpen van je merk, het beschrijven van je project, als rode draad in presentaties en binnen social media. Het verhaal achter je merk, organisatie, cijfers of de mensen vertellen helpt je om je doelgroep te inspireren en overtuigen.

In deze compacte workshop krijg je de mogelijkheid je verhaal bij te schaven en te versterken. s-Morgens werken we aan de inhoud, in de middag werk je aan je presentatie. Daarbij krijg je veel handvatten om je verhaal krachtig en overtuigend uit te dragen.

Ochtendprogramma: het verhaal achter je merk, project of organisatie versterken

Mooie en integere verhalen werken heel goed. Maar kan jouw verhaal misschien nog scherper? Je neemt je eigen verhaal mee om aan te werken, in de middag leer je de resultaten van de ochtend ook uit te dragen. De Why, What en How Golden Circle van Simon Sinek is hierbij een goede handleiding. Deze methode helpt je om goed te kijken naar waarom je iets wilt vertellen, hoe je het wilt vertellen en wat de inhoud van je verhaal moet zijn. Zo ontdek je of je je verhaal via je communicatie ( face to face, website, nieuwsbrief etc) of je mensen overtuigender kunt brengen.

Middagprogramma: Storytelling en overtuigen

De een heeft het van nature in zich, de ander lukt het met tools en handvaten. In het middagprogramma Storytelling en overtuigen leert presentator, acteur en trainer Richard Roling jou om je publiek persoonlijk te raken.

Iedereen kan verhalen vertellen, de vraag is: durf je het ook. Verhalen vertellen vraagt om bravoure. Boeiende presentaties geven kun je vergelijken met een performance.

Om het verhaal achter je merk beter te vertellen gebruiken we ‘The Hero’s Journey’ van mytholoog Joseph Campbell. Deze methode ligt aan menig Hollywood-kaskraker ten grondslag. Met oefeningen uit het theater leer je met lichaamshouding, stemgebruik en oogcontact je verhaal over te brengen. Er wordt ook veel geïmproviseerd. Want door die vaardigheid maak je je verhaal levendig en persoonlijk.

Voor wie is deze Storytelling workshop?

Professionals, afdelingen of organisaties die zichzelf sterker willen profileren zullen veel hebben aan deze workshop. Ook sales professionals kunnen deze inzichten toepassen in hun praktijk.

Data en prijzen

Normale Prijs

€525,-

Excl BTW. Incl werkmap, excl lunch.

Early bird

€475,-

Excl BTW. Incl werkmap, excl lunch.

Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang van de cursus.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Want als versdenkers zoeken we altijd naar de onverwachte insteek.

Klik hier voor onze barterdeals.

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het informatie formulier  of stuur een mail naar leren@versdenkers.nl.

Programma

Ochtend (Lisa)

  • Je why, what en how als basis voor jouw storytelling
  • De waarden onderscheiden waarop je je verhaal gaat bouwen.
  • Verschillende technieken in storytelling leren toepassen.
  • 
Storytelling inzetten in je of- en online communicatie

Middag (Richard)

  • De kunst van het verhalen vertellen volgens de Heroes Journey
  • Spreken: ritme, timing, intonatie en lichaamstaal
  • Verhaal elementen, metaforen en cliffhangers in je presentatie gebruiken
  • Oefenen met storytelling in je presentatie

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen. Incompany trainingen zijn vanaf 3 personen al voordeliger dan open inschrijvingen.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Hoe bepaal je welke ideeën de meeste slaagkans hebben? Dat leer je o.a in de training conceptontwikkeling.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een mindmap van een van de deelnemers levert een schat aan ideeen.

Werken aan echte cases

Werken aan echte cases

Deelnemers werken gezamenlijk aan een case voor een goed doel.

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Een incompany training Designthinking met een 8 koppig communicatie/designteam.

Trend forecasting en futuring

Trend forecasting en futuring

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.

Brainstormen op een onverwachte plek

Brainstormen op een onverwachte plek

Een korte citysafari tijdens de training Conceptontwikkeling levert nieuwe creatieve energie.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Het trainingsatelier in het chinatown van Rotterdam, 5 minuten van Centraal Station.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met Storytelling.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met storytelling.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug